05 Ocak’ta Sarıkamış’ta devlet töreniyle başlayan etkinliğe aralarında TDF Başkanı Ersan Başar’ın da bulunduğu dağcılar ve antrenörlerden oluşan 125 kişilik ekip katılım gösterdi. Kars’ın Selim ilçesi Sarıgün Köyü’nde kampla başlayan faaliyet 6 Ocak 2018 sabah saat 09.00’da 2800 metre rakımdaki ikinci kamp alanına gerçekleştirilen 3 saatlik zirve yürüyüşüyle devam etti. 2. kamp alanındaki şiddetli rüzgâra rağmen kardan duvarlar örüp çadırlarını kurarak koruma altına alan dağcılar havanın kararmasıyla şiddetini artıran rüzgâr ve tipi ile -30 derece soğukta geceyi geçirdiler. Sabah saat 07.00’da Allahuekber zirve yürüyüşüne başlayan dağcılar 10.30 sıralarında Allahuekber zirveye 30 dakika mesafedeki şehitliği ziyaret ederek şehitler için dualar ettiler. Saat 11.00’da zirveye vararak İstiklal Marşı okuyup saygı duruşunda bulunan dağcılar ardından tekrar şehitliğe dönüp günün anlam ve önemiyle ilgili konuşmalar yaptıktan sonra 2. kamp alanına döndüler. Çadırları ve eşyaları toplayıp köy meydanına inen dağcılar, saat 15.00’te TDF’nin ikramı olan çay ve çorbaları içerek ısınmaya çalıştılar. Dağcılar, faaliyetlerine Sarıgün Köyü’nde verilen sertifika töreni ile son verdiler.

TARİFİ İMKÂNSIZ BİR HİS
Faaliyetle ilgili duygu ve düşüncelerini aktaran dağcılardan Ahu Seden Öktem, “Türkiye Dağcılık Federasyonunun düzenlemiş olduğu Sarıkamış Şehitlerini Anma programına katılım gösterdik. Cuma akşamı başlayan faaliyetimiz Pazar günü sona erdi. Zorlu bir faaliyet geçirdik. Sarıgün köyünden başlayan faaliyetimiz 2800 metredeki 2. kamp alanında kamp kurmamız ile devam etti. Hava koşulları çok kötüydü, ulaşımımız zor oldu. Fırtına vardı. Zorlukla çadırımızı kurduk. Gece boyunca çadırın içinden çıkmadık. Hava çok soğuktu, -35 dereceyi gördük. Kendimizi ısıtmak için yoğun çaba sarf ettik. Sürekli sıcak sıvı almak zorundaydık. Çadırın içerisinde sürekli su kaynatıp yemek yaptığımız için çadırımız da dondu. Geceyi atlattıktan sonra ertesi gün sabah 07.00’da güzel bir havada zirveye doğru yola çıktık. Rahat bir şekilde zirveye ulaştık. Şehitlikte anma töreni yaptık, İstiklal Marşı ve saygı duruşunda bulunduk, dualar ettik. Ardından şehitliğe inerek tören düzenledik. Oradaki atmosfer anlatılmaz yaşanır. Tüyleriniz diken diken oluyor. Bir sürü Türk genci askerin donarak ölmelerini iliklerime kadar hissettim. Şehitlik meydandaydı, mezarların hepsi kar altındaydı. Dağın tepesinde bir şehitlik düşünün, görkemli ve yapayalnız. Başka hiçbir şey yok. Uçsuz bucaksız bir beyazlık ve şehitlik… Ben çok etkilendim. Herkesin gidip en az 1 kez ziyaret etmesi gerektiğini düşünüyorum. Onların hikâyelerini, nasıl donduklarını, ne şartlarda yürüdüklerini öğrenince daha da duygulanıyorsunuz” dedi.

ZORLU YAŞAM MÜCADELESİ
Diler Yalaza ise, “Sarıkamış şehitlerimizi yerinde anmak istedik. Kulüp olarak ve Bursa kulüpleri olarak birçok kez bu faaliyetleri bölgemizde gerçekleştirmiştik ama bu sefer askerlerin yaşadığı olayları yerinde yaşamak isteyerek TDF zirve faaliyetine katıldık. Cumartesi akşamı fırtınalı hava şartları askerlerin bir gece içerisinde nasıl donarak şehit olduklarını bize hissettirdi. Orada muhteşem bir hayat mücadelesi vardı. Biz donanımlı olduğumuz halde zorluk içerisinde kaldık ki o askerleri orada hissetmemek mümkün değil. Kurtlardan kaçıp ağaçlara tırmanıp ağaçlardan donarak yere düşmüş ve kurtlara yem olmuşlar. 90 bin asker köyden sınıra kadar donarak şehit olmuş. Bunları hissetmemek mümkün değil. Anma töreni düzenleyip dualar ettik. TDF Başkanı Ersan Başar’ın da katılımıyla şehitlik programları tertip ettik. Hüzünlü duygular içerisinde bir faaliyet gerçekleştirdik” ifadelerini kullandı.