Evliya Çelebi Yolu'nun İnegöl bölgesinde yürüyüş yapan İtalyan öğrencilerin çekmiş olduğu fotoğrafların yer aldığı “Avrasya Yolu Fotoğraf Sergisi” bugün düzenlenen törenle Kent Müzesinde izlenime sunuldu.

Kültür Rotaları Derneği ve Avrupa Via Francigena Birliği ortaklığında; İnegöl Eğirdir ve Demre Belediyeleri iştirakiyle yürütülen bir sivil toplum diyalogu çalışması olan “Avrasya Yolu Fotoğraf Sergisi” bugün Kent Müzesinde düzenlenen törenle izlenime sunuldu. İlki geçtiğimiz hafta Eğirdir’de yapılan serginin 2’ncisi İnegöl’de ilçe halkıyla buluşurken, 31 Ocak 2017 tarihine kadar ziyaretçilerini kabul edecek olan serginin açılışına Belediye Başkanı Alinur Aktaş ile birlikte kalabalık davetliler katıldı.

“YÖRENİZ İNANILMAZ GÜZEL”
Sergi açılışı projenin takibini yapan ve Evliya Çelebi Yolunu adım adım dolaşarak rotasını belirleyen İngiliz tarihçi Dr. Caroline Finkel’in konuşmasıyla başladı. Caroline Finkel, son zamanlarda İnegöl’e sıkça geldiklerini ifade ederek, “Yürüdük, merkezi gezdik, İnegöl ilçesi içerisinde 14 köylerden geçtik, muhtarlar ve halklarla konuştuk. Ne kadar hoş olduğunu anlatamam. Her zaman hava güzel değildi. Bazen yağmur yapıyordu ama bizim için hiç önemli değil. Çok zevk aldık. Çok keyifliydi. Sizin yöreniz inanılmaz güzel. Bu güzel memleketinizi epey gezdik” dedi.

SUNGURPAŞA’DAN KOCAYAYLAYA
2009’da ilk olarak Evliya Çelebi yolunu kat ettiklerini hatırlatan Finkel, “Atla gittik o zaman Hersek köyünden Simav’a kadar. 6 haftalık bir seyahatimiz vardı. Geceleri de çadırlarda kaldık. Biliyorsunuz bu esasında bir AB projesi. Türkiye’de kuzeyden güneye kesintisiz tek bir yol çizmeye çalışıyoruz. Bu yol esasında İngiltere’den Roma’ya, İstanbul’a ve Demre’ye gidecek. Ama bizim için önemli kısım İnegöl. Evliya Çelebi Yolumuz buradan geçiyor. 85 kilometre aşağı yukarı. Bu yol Sungurpaşa köyü, Boğazköy’den başlıyor ve önce engebeli araziden sonra biraz Uludağ eteklerine çıkıyor, bir daha iniyor ve yine çıkıyor. Sonra Domaniç dağlarından Kocayayla geçidine ulaşıyor” diye konuştu.

İNEGÖL DIŞINDAN DA GELENLER OLACAK
Caroline Finkel, yürümenin inanılmaz güzel bir şey olduğuna da vurgu yaparak “Çok da zor değil. Dik rampalar falan az. Herkes çıkabiliyor. Sadece İnegöl değil daha farklı yerlerden de gelenler olacak” ifadelerinde bulundu.

TARİHİ AÇIDAN DA BÜYÜK ÖNEME SAHİP
Caroline Finkel’in ardından Belediye Başkanı Alinur Aktaş kürsüye çıkarak bir konuşma yaptı. Avrasya Yolu Fotoğraf Sergisinin Kent Müzesindeki 75’inci sergi olduğunu da dile getiren Aktaş, “İnşallah birazdan hep birlikte izlenime sunacağız. İnegöllüler de buradan istifade etsin istiyoruz. Dr. Caroline de işine aşık birisi. İnanın bu işle o kadar yakinen ilgileniyorlar ki nihayetinde İnegöl’de de Türkiye’de de bu konuyla ilgili bir değer var. Bu değeri ortaya çıkarmaya çalışıyoruz. Ben inanıyor ve ümit ediyorum ki İnegöl için özel bir turizm kalemi olacak. İlçemizin sahip olduğu özellikler ve doğal güzellikleri geçtiğimiz ay ilçemize gelerek Evliya Çelebi yolunun İnegöl bölgesinde yürüyüş yapan öğrencilerin çekmiş olduğu fotoğraflarıyla onların kadrajından göreceğimiz Avrasya Yolu Fotoğraf sergimizdeyiz. Bu müze biliyorsunuz çok farklı sergilere, takım çalışmalarına ve grup çalışmalarına aracılık etti. Bu becerileri, yetenekleri, kabiliyetleri deyim yerindeyse İnegöllülerle buluşturduk. Hepsinin ayrı bir önemi var ancak bugünkü sergimizin ayrı bir değeri olduğunu düşünüyorum. Kültür Rotaları Derneği ve Via Francigena Birliği ortaklığında İnegöl Belediyesi, Eğirdir Belediyesi ile Demre Belediyesi iştirakçiliğinde yürütülen Avrupa'dan Türkiye'ye Yürüyoruz adlı proje kapsamında hazırlanan bir çalışmayı ilçe halkımızla buluşturuyoruz. Sergimizde İnegöl’den fotoğraflar olduğu gibi İnegöl dışından çekilmiş fotoğraflar da mevcut. Tarihi açıdan da büyük öneme sahip olan proje kapsamında burada sergilenecek fotoğraflar arasında İnegöl civarındaki köylerden yerel mimari, kültür ve tabiat unsurlarını gösteren kareler bulunuyor. Ayrıca, projenin aynı faaliyeti kapsamında hazırlanan ve Evliya Çelebi Yolu'nun İnegöl bölgesindeki kırsalı ve köylerini gösteren bir kısa filmin de izlenime sunulacağı sergi 31 Ocak 2017'ye kadar ziyarete açık olacaktır” dedi.

İNEGÖL’ÜN TANINIRLIĞINI TURİZM ARTTIRACAK
Fotoğraflarının sergilendiği Avrasya Yolu çalışmasından da bahseden Aktaş, “Şubat 2017 tarihinde tamamlanması beklenen Avrupa'dan Türkiye'ye Yürüyoruz projesi kapsamında, Avrupa'nın en köklü yürüyüş rotalarından olan ve İngiltere, Fransa, İsviçre ile İtalya'ya uzanan bu yol Balkanlar'daki bağlantıları yapılarak, Türkiye'ye getirilecek ve Evliya Çelebi Yolu, Aziz Paul Yolu ve Likya Yolu'nun bölümleri ile birleşerek 'Avrasya Yolu' adında yeni bir alternatif turizm ürünü haline gelecektir. Dünyanın farklı bölgelerinde bu manada yapılmış önemli alanlar var ve ciddi bir turizm geliri de sağlamak noktasında, şehrimizi anlatmak noktasında iyi bir araç olacağını düşünüyorum. Ama alt yapıyı da güçlendirmek lazım. Gelen turist belirli tesisleri ve güvenceleri de görmek ister. Bunları da bu manada sağlayarak ortaya koymak gerekiyor. Özellikle Doğa Sporları ve Turizm Merkezi başta olmak üzere turizm noktasında artı olan konuları yeni dönemde parlatmamız gerektiğini bir kez daha üzerine basarak söylüyorum. Evet, mobilya satalım, köfte satalım, kaplıcadan insanlar istifade etsinler, tarım artarak devam etsin ama asıl İnegöl’ün bilinirliği ve tanınırlığını arttıracağımız konu turizmdir. Allah vergisi bir doğası var İnegöl’ün. Bu ayrıcalığı dışarıya tanıtmamız gerektiğini de bir kez daha hatırlatmak istiyorum. Ben gelecek adına çok daha harika işler olacağına yürekten inanıyorum” şeklinde konuştu.

Konuşmaların ardından kurdele kesimi ile serginin açılışı gerçekleştirilirken, daha sonra davetliler fotoğrafları ilgiyle inceledi. Evliya Çelebi Yolu'nun İnegöl bölgesindeki kırsalı ve köylerini gösteren kısa film gösterimi ile açılış programı son buldu.